آموزش تصویری نصب ویندوز 10


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 اسفند 1399
بازدید : 2784
نویسنده : گروه نسل جوان

بعد از گذشت تقریبا دو سال از ارائه ویندوز 10 همه کاربران که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کردند مایل هستند برای یک بار هم که شده تجربه استفاده از نسخه 10 ویندوز را داشته باشند. برای استفاده از ویندوز 10 لازم است تا آن را روی سیستم کامپیوتری یا ماشین مجازی خود نصب کنید. بنابراین در این آموزش قصد دارم به نحوه نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ یا کامپیوتر بپردازم که می‌توانید با نحوه نصب و استفاده از ویندوز 10 آشنا شوید.

نصب ویندوز به چند روش مختلف از جمله نصب ویندوز با فلش و نصب ویندوز روی ماشین مجازی انجام می‌گیرد که در این آموزش به نحوه نصب ویندوز از روی سی‌دی می‌پردازم. دقت کنید که این حالت با نصب از روی فلش یکسان است و تنها تفاوت آن در بوت ویندوز می‌باشد.

پیش نیازهای لازم برای نصب ویندوز 10

برای اینکه بتوانید از ویندوز 10 استفاده کنید نیاز به یک حداقل سخت افزار و پیش نیازهایی خواهید داشت که شامل موارد زیر هستند.

  • حداقل پردازنده 1 گیگاهرتز (GHz)
  • رم 1 گیگابایت(نسخه 32 بیت) و 2 گیگابایت(نسخه 64 بیت)
  • فضای آزاد هارد دیسک 16 گیگابایت(نسخه 32 بیت) و 20 گیگابایت(نسخه 64 بیت)
  • کارت گرافیک Microsoft DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 driver
  • فایل حاوی ویندوز و نصب آن از طریق سی‌دی یا حافظه فلش

آموزش تصویری نصب ویندوز 10

بعد از اینکه پیش نیازهای لازم برای نصب ویندوز را تهیه کردید، حال باید مراحل نصب ویندوز را طی کنید که در ادامه به معرفی تک تک این مراحل می‌پردازم.

مرحله اول: بوت سیستم

در این مرحله شما باید بسته به روش نصب ویندوز با فلش یا نصب ویندوز با CD بوت سیستم خود را انتخاب کنید. در روش انتخاب بوت سیستم مشخص می‌کنید که برای بالا آمدن یک سیستم که سیستم عامل روی آن قرار دارد، باید از چه بخشی استفاده شود که می‌تواند شامل حافظه هارد دیسک، حافظه فلش، حافظه CD یا هر چیز دیگری باشد. در شروع نصب ویندوز نیز باید ابتدا این گزینه را از طریق بایوس سیستم مشخص کنید.

برای این کار سیستم خود را ری‌ستارت کنید و قبل از شنیدن صدای بیپ و بالا آمدن مشخصات بایوس کلید DEL یا DELETE کیبورد خود را چند بار فشار دهید. یا اینکه با استفاده از کلیدهای F2 و در برخی از مادربردها F12 برای این کار استفاده کنید. کلید DEL عمومی‌ترین حالت است و تقریبا در اکثر سیستم‌ها استفاده از همین کلید پاسخ خواهد داد.

بوت سیستم

حال وارد صفحه‌ای مشابه تصویر بالا می‌شوید که در اینجا باید روی سربرگ Boot کلیک کنید. سپس Boot Device Priority را با استفاده از دکمه‌های جهت صفحه کلید انتخاب کرده و دکمه اینتر را فشار دهید.

بوت سیستم

حال مشابه تصویر زیر 1st Boot Device را انتخاب کرده و برای اینکه بوت شدن از طریق درایور سی‌دی رام انجام گیرد از داخل لیست باز شده گزینه CDROM را انتخاب کرده و Enter را بزنید. برای بوت شدن از روی فلش دیسک هم USB FLASH یا نام فلش دیسک خود را انتخاب کنید.

بوت سیستم

به این نکته توجه داشته باشید که، برای بوت شدن از طریق فلش باید قبل از اینکه وارد محیط بایوس شوید، حافظه فلش دیسک خو را در درگاه USB وارد کرده باشید تا سیستم آن را شناسایی کند. در غیر این صورت باید از BIOS خارج شده و بعد از قرار دادن حافظه فلش در USB مراحل بالا را از ابتدا طی کنید.

اکنون که یکی از حافظه‌های CD یا Flash Disc را برای بوت شدن تنظیم کردید برای ذخیره تغییرات دکمه F10 کیبورد خود را فشار دهید و سپس روی Yes یا OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود. در این مرحله سیستم شما ری‌استارت شده و ادامه مراحل به صورت زیر آغاز خواهد شد.

مرحله دوم: شروع نصب ویندوز

ما قصد داریم تا ویندوز را از روی حافظه سی‌دی نصب کنیم. برای همین منظور در اولین مرحله باید CD ویندوز را داخل سیستم کامپیوتری خود گذاشته و آن را ری‌استارت کنید. بعد از اینکه سیستم شروع به اجرا کند، در این صورت با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد که در این مرحله یکی از دکمه‌های صفحه کلید مانند Enter را بزنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

حال مدتی منتظر بمانید تا صفحه زیر برای شما باز شود. در این مرحله باید به ترتیب زبان مورد نظر، موقعیت مکانی و زبان صفحه کلید خود را انتخاب کرده و روی دکمه Next کلیک کنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

در این مرحله صفحه زیر نمایش داده می‌شود که باید روی Install Now کلیک کنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

در این مرحله تصویر زیر نمایش که شامل دو گزینه Upgrade و Custom است داده می‌شود که بسته به شرایط خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. در صورتی که قصد آپدیت و ارتقا ویندوز را دارید باید گزینه Upgrade و در صورتی که قصد نصب ویندوز 10 را دارید باید گزینه Custom را انتخاب کنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

در مرحله بعد پارتیشن بندی و درایوهای کامپیوتر شما نمایش داده می‌شود که باید درایو مربوط به نصب ویندوز را انتخاب کرده و سپس روی گزینه Format کلیک کرده و در نهایت روی دکمه Next کلیک کنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

توجه داشته باشید که، حذف و فرمت کردن یک درایو به معنی حذف کلیه فایل‌های داخل آن است. پس دقت داشته باشید که همان درایوی را فرمت کنید که قبلا ویندوز روی آن نصب شده بود.

حالا باید مدتی منتظر بمانید تا عملیات نصب ویندوز ادامه پیدا کند. در این مرحله سیستم شما چندین بار ری‌استارت خواهد شد که باید منتظر به پایان رسیدن این مراحل باشید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

بعد از به اتمام رسیدن این مراحل صفحه Express Settings ویندوز نمایش داده می‌شود که در این مرحله باید تنظیمات دلخواه برای سیستم عامل را انتخاب کنید. بهترین حالت برای این بخش استفاده از حالت توصیه شده ویندوز است. بنابراین روی دکمه Use Express Settings که در انتها قرار دارد کلیک کنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

با انجام تنظیمات مرحله قبل صفحه ورود به اکانت مایکروسافت به شما نمایش داده خواهد شد که می‌توانید با وارد کردن ایمیل و رمزی که در مایکروسافت دارید، وارد حساب کاربری خود شده و از امکانات بیشتری که در اختیار شما قرار داده می‌شود استفاده کنید. اگر حسابی ندارید می‌توانید در همین مرحله با کلیک روی گزینه Create a new account آن را ایجاد کنید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

چه در زمان ورود به اکانت و چه پس از ساخت اکانت جدید در همین مرحله و بعد از به اتمام رسیدن آن دکمه Next که در انتهای صفحه قرار دارد نمایش داده می‌شود که باید روی آن کلیک کنید تا به مرحله بعد بروید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

اگر حالت ورود به اکانت را انتخاب کرده باشید، با تصویر بالا مواجه میشوید که می‌توانید همگام سازی را برای تنظیمات ویندوز انتخاب کنید. با انتخاب گزینه اول تنظیماتی که از قبل روی ویندوز خود داشته باشید همگام سازی شده و دیگر نیازی نیست بعد از نصب ویندوز مجددا این تنظیمات را انجام دهید. با انتخاب حالت set this up as a new pc inested نیز به مرحله زیر هدایت می‌شوید.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

در این مرحله نیز روی گزینه Next کلیک کنید. بعد از این مرحله دقایقی را منتظر بمانید تا تنظیمات نصب ویندوز به اتمام برسد. در این حالت صفحه مانیتور شما به چند رنگ مختلف لود شده و ویژگی‌های ویندوز در آن نمایش داده می‌شود.

نصب ویندوز 10 | آموزش تصویری نصب ویندوز 10 روی لپ تاپ

با به اتمام رسیدن این مراحل، در نهایت وارد ویندوز شده و صفحه دسکتاپ را مشاهده خواهید کرد.


اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ

:: برچسب‌ها: آموزش تصویری نصب ویندوز 10 , بوت سیستم ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
حامد در تاریخ : 1399/12/16/6 - - گفته است :
خلقی آموزش عالیه فقط حیف که عکس سی صفحه بزرگه


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به سایت گروه نسل جوان خوش آمدید آموزش نصب ویندوز هک ساخت ایمیل طراحی وب آموزش انلاین بورس آموزش نصب ویندوز و انتی ویروس به صورت انلاین ساخت اپل ای دی با کمترین هزینه آموزش زبان آموزش زبان php

کدام موضوع رو بیشتر دنبال میکنید؟


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جدیدترین برنامه و بازی های دنیا و آدرس brooz5.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. ۰۹۳۹۵۰۷۳۴۷۱ش من






RSS

Powered By
loxblog.Com